lördag 7 januari 2012

mappkort

Hej och god fortsättning allihop.
Nu är snart min semester slut. Börjar jobba på måndag.
Det har blivit mycket scrappande på semestern
och det är så roligt , avkopplande och inspirerande.
Jag hittade denna kortvikning på nätet som kalas mapkort.

Så här blev det:


I stället för ett band runt om gjorde jag en bandaroll med en pappersremsa som
jag satte ihop med en brads. Tycker det var en snygg lösning

En enkel stämpel på framsidan inget mer tyckte jag behövdes.

Här två hjärtan till vänster i mönsterpapperet
och stämplat en ram runt om direkt på cardstocken.
Sedan en ficka med mönsterpappret till ett presentkort eller dyl.
en remsa på mönsterpapperet och ett hjärta på högersidan.
På hjärtat kan du sedan skriva din hälsning 



Här är några till som jag gjorde i lite mindre format :








 




Här valde jag att stämpla magnoliastämplen i 
distress ink vintage photo. Den färgen kan jag inte vara utan den är helt underbar.
Sedan fyllde jag i håret och lite kanter på kläderna och skorna.

Tycker att man får en lite "shabby chic" utseende när man inte målar stämplarna.
Behöver alltså inte vara änglar bara utan kan använda vilka stämplar som helst
och få dem att se ut som shabby chic  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar