tisdag 11 februari 2020

kuvert/ box till bokkort




RÄTTELSE: 
Innan ni läser vidare så måste jag säga att i min film så visar jag eller rättare sagt klipper jag bort båda rutorna där locket är det ska bara vara den rutan som ska bort som du stänger ner i boxen. lägger in en bild så hoppas jag du förstår hur jag menar. 
Här ser du locket och det är bara  rutorna vid var sida om stängningen som ska bort sedan ska det vara två flärpar som ska vara kvar och  längs med överkanten. hoppas du förstår. 
 

Har fått en beställning på ett bröllopskort 
och då valde jag att göra ett bokkort.
Tycker de blir så fina att göra till bröllop. 
men då stod jag där och tänkte vad ska jag lägga det i?
Finns ju inget kuvert till detta kort inte vad jag vet. 
Så jag gjorde en egen box till det. 
Jag bjuder er på denna box till bokkortet som är 
min egen design så länka gärna till mig när ni gör det. 

Så här blev mitt kort och min box men för att 
få grepp om det så är det bäst att titta på filmen 
då ser du hur det blir och du ser kortet i sin helhet. 



  Måtten är
ett cs 9 1/2 x 9 1/2 biga på 1 1/4 och 8 1/4
vänd biga på 1 1/4, 7 1/4, 8 1/2 
ett cs som mäter 6 1/2 x 8 lägg upp mot 8 inch sidan 
och biga på 1/2 inch, 7 1/2 vänd och biga på 1/2 inch

Titta nu på filmen så ser du hur du enkelt får ihop boxen till kortet. 


Lycka till 
Kram 
Majsans Art 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar