torsdag 26 oktober 2017

pärm till anteckningsblock


Hej 
Marianne här . Idag tänkte jag visa er en beskrivning på en pärm till ett anteckningsblock. 
Så här ser de ut .



Så här har jag gjort:



Här ovanför ser du måtten i inch. Jag skar ut det från till exempel ett flingpaket eller kartong så det blir lite tjockare. 



Här har jag skurit ut kartong bitarna och lagt det på cardstocken som du tagit ut i måttet enligt anvisningen. Nu limmar du på bitarna på cardstocken som bilden ovan.



Klipp alla 4 hörnen som bilden ovan. 




Dra med din bonefolder mellan ryggen och alla sidor så det blir lättare att vika.




Nu limmar du kanterna och trycker in dem runt om hela pärmen



Nu ska det se ut som bilderna ovan. 



Nu ska du dekorera insidan och utsidan som jag gjort här.

Nu limmar jag på fickan som jag skrivit måtten på i början av inlägget. Vill du ha en liten ficka på vänster sida också så sätter du dit den nu. 


Fickan du limmat på är till för att stoppa ner baksidan på blocket så det sitter fast. 

Så här ser det ut färdigt. Hoppas ni gillat beskrivningen och att ni provar själv. 

Ha det så bra så ses vi snart igen.
Kram på er alla. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar