tisdag 1 oktober 2019

Två skak kort


Hej

Idag så försöker jag mig på att göra ett skak kort. 
Blev inspirerad av Inger Svenssons fina skak kort 
så tänkte jag måste bara prova att göra sådana kort
 då jag aldrig försökt att göra dessa. 
Jag provade och spelade in  en film samtidigt
  om hur jag tror man gör dem.
Så här blev mina två  varianter







Dessa mått har jag använt mig till båda korten: 

basen i  cardstock skär till en bit på 6 1/2 x 9 Biga på  4 1/2.
Skär ut en bit där du gör ditt fönster i som mäter 4 1/4 x 6 1/4.
Skär till en bit acetate som mäter 4x6 inch på det ena kortet . 
Det som är ett mindre fönster i kan du skära 
till en mindre bit acetate  
beroende på hur stort fönster du har.
Sedan är det bara att skära ut ditt fönster, 
eventuellt embossa pappret efter du skärt ut ditt fönster 
om du vill det. 
Sedan så tar du foamtejp och sätter det runt fönstret 
och sedan i kanten och sätter fast det på basen.
Titta på min film så ser du hur jag menar exakt. 

Här har du filmen: 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar