söndag 29 september 2019

två kort samma vikning



Hej
Ikväll så provade jag på två kort som jag sett 
hos mixe up craft. Tror det är hennes egen design. 
Tyckte de såg så  fina ut så då var det ju bara att prova. 
Samtidigt spelade jag in en film på hur du 
gör dem på min youtube kanal.
Filmen får du i slutet av inlägget. 
Jag har inte dekorerat klart julkortet 
men så här blev mina.




 Här kommer måtten:
obs säger lite fel i filmen när jag pratar om måttet från kanten . jag säger 3/8 inch men det ska vara 3/4 inch

Det går åt ett cardstock 12x12 och ett mönsterpapper  12x12

Basen: 6x12 biga på 6 inch
sidorna till paketet eller till boken hur man nu väljer att göra:
41/2 x 7 Biga på 7 inch sidan på 31/2 inch vänd och biga på kortsidan på 1/2 inch
Locket till paketet om du vill göra paketvarianten : 4 x4 Biga på två sidor på 1/2 inch

Mönstebitarna mäter 5 3/4 x 5 3/4 inch och du behöver 4 stycken

Nu rekommenderar jag er att titta på filmen 
för det går inte att förklara här hur man gör.

 
Lycka till 
Kram 
Majsans Art

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar