fredag 27 september 2019

hörnvikningskort med presenkortshållare



Hej 

Hoppas ni har det bra .
Här är det prima och nu börjar vi ju närma oss jul .
Så ibland får man göra lite juligt så man
inte har allt kvar i slutet.
Finns ju så mycket man ska hinna med till jul 

Idag bjuder jag er på en vikning
som du kan sätta ner ett presentkort i.
Du får några mått här av mig men sedan är det
lättast att du tittar på filmen för det är
svårt att förklara här.
I filmen gör jag ju fel och skär till ett
nytt papper men jag såg ju att jag vände det
mönsterpappret helt fel. Det är ju lampor och
dom skulle ju hänga ner.
Jag har rättat till det nu så det ser man på mitt kort här.
Så tosigt allt kan bli ibland när man inte tänker till ordentligt.
Så här blev kortet färdigt.



Här kommer lite mått. 

Basen på kortet 8 1/4 x 5 3/4 Biga på 4 1/8 
Mönsterpapper: 3 7/8 x 5 1/2 2 st
mönsterpapper: 3 5/8 x 5 3/8 1 st
mönsterbitar stor fyrkant till framsidan 2 7/8 x 2 7/8mp ovanpå 2 5/8 x 2 5/8
mönsterbitar till fyrkant inuti: 2 1/4 x 2 1/4 mp ovanpå 2 x 2 

Nu rekommenderar jag dig att titta på filmen för att du ska få ihop kortet.


Lycka till 
Kram
Majsans Art

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar