fredag 20 september 2019

Kort att göra av våra spillbitar.



Hej
Idag är det riktigt höstväder ute.
 Då är det extra mysigt att tillbringa det i pysselrummet.
Idag visar jag er en film 
om en teknik som heter herringbone tekniken. 
Det blir jättefina mönster som du kan 
göra av alla dina spillpapper som du har. 

Så här blev mitt kort när det blev klart. 

Du kan göra kortet i vilken storlek du vill. 
Här kommer mina mått som jag gjorde mitt i. 
 Jag har använt mig av ett cardstock i botten som mäter
 10x7 inch. Biga på 10inch sidan på 5inch
Sedan det glansiga pappret mäter 4 3/4 x 6 3/4 ".
Därefter bygger du upp ditt mönster på ett 

cardstock som mäter 4 1/2 x 6 1/2". 
Denna bit cardstock kan vara i vilken färg
 som helst för det kommer inte att synas. 

Nu skär du bitar av ditt spillpapper du vill använda.
Allt från 3/4 inch ner till 1/4 inch är bra.

Längden cirka 6 inch långa. 

Hur du ska göra nu förklarar jag i filmen . Det är lättare 
att du tittar på den för det är 
svårt att förklara här. 


Lycka till 
Kram 
Majsans Art

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar