tisdag 28 januari 2020

Quiltning av spillbitar

Hej

Hoppas ni alla har det bra därute.
Här börjar allt komma någorlunda i takt igen. 
Det här med spillbitar, det har man ju i oändlighet
och därför är det kul när man trillar över något 
roligt användningsområde för alla dessa bitar. 
Detta hittade jag på pinterest och tänkte det måste 
jag bara prova och det blev jättefint. 
 Jag gjorde en film på min youtube kanal 
om hur även du kan göra detta 
om du inte provat det innan .
Så här blir det : 

  
Jag har använt mig av detta. 
Rutorna till quiltningen har jag haft måtet 1x1 inch och i cm
2,5 x 2,5. 
Pappret som jag satte bitarna på mätte i  mitt fall. 
4 x5 1/4 inch och detta är i cm 10,1 x 13,4
När jag är klar med quiltningen så skär jag ner min bit till 
3 3/4 x 5 inch i cm är det 9,5 x 12,6 
Basen till kortet jag använder är 
8 1/2 x 5 1/2 inch biga på 8 1/2 inch sidan på 4 1/4. 
Detta är i cm basen 21,5 x 14,1 biga på 21,5 sidan på 10,7 eller lägg det dubbelt så du får ihopa basen jämt . 

Ni kan använda vilka mått ni gillar men dessa måtten 
på kort gillar jag då de går i våra vanliga kuvert vi har här . 

Hoppas ni vill testa.
Här hittar ni filmen hur ni gör. 


    Lycka till 
Kram
Majsans Art 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar