måndag 6 januari 2020

Ett lätt mini album

Hej 

Hoppas ni har haft en skön helg med jul och nyårs firande.
Kanske har det blivit mycket foto som du tagit

 och vill sätta in i ett fint album. 
Då blir detta perfekt att börja med om du inte gjort album tidigare,
och faktiskt även om man gjort album tidigare så är detta inte att förkasta. 
Du kan lätt göra om detta album till större mått om du vill. 
Jag har gjort detta i 6 inch x 6 inch. 

Så här ser mina ut: 





Detta behöver du: 
Sidor : Skär till 12 stycken om du ska ha 6 sidor och 8 stycken om du ska ha 4 sidor cardstock 10 5/8 x 5 3/4 Biga på långsidan 
på 5 7/8 inch. 

*Bindningen: Skär 7 st till 6 sidor och 5 st till 4 sidor i 
cardstock 2 1/4 x 5 3/4 biga på kortsidan på 1 och 1 1/4 inch. 

Pärm i chipboard: Skär till 2st bitar som mäter 6x6 inch 
Skär till två stycken cardstock bitar som mäter 8 1/2 x 8 1/2 som man  täcker chipboarden med. 

Till ryggen: Skär till en bit i cs till 4 sidor som mäter 6 x 4 inch och till 6 sidor mäter den 6 x 4 1/2 inch. 

Klot: i ryggen så använder jag klot på min cs bit och det gör ryggen stark och slitsam. Klot hittar du att köpa HÄR
Titta nu på min film så du vet hur du ska biga ryggbiten och hur du får ihop minialbumet. 
Filmen är i del 1 och 2 

 



Lycka till 
Kram
Majsans Art


2 kommentarer:

  1. Hej! Såå glad att jag hittade hit:) Wow, vilka fina saker du gör!!
    Kram och ha det så fint!
    Camilla

    SvaraRadera