lördag 6 juni 2020

Börs presentbag


Hej
Nu kommer sommaren närmare och 
närmare och med den skolavslutningen och midsommar. 
Idag visar jag er en liten 
börs present väska .
Den blir så liten och sött 
och perfekt när man ska ge bort 
en peng till en tjej eller någon annan liten sak. 

Så här blev mina. 


De är jätteroliga att göra.
Här kommer måtten. 

Stor börs: cs: 8 1/4 x 9 1/4 
Handtag använde jag 5 x 3/8
locket behöver du två bitar om du vill ha som
 jag en bit under och en över. måtten är då
3 x 3 1/4 eller 3 3/8 titta på filmen så vet du hur jag menar. 
Till stängningen har jag använt 2 magneter. 

Liten börs: cs 6 1/2 x 7 3/4 
handtag 5 x 3/8
Biga på 7 3/4 dels sidan på 
2 1/4 och 5 1/2 vänd
biga på 2 1/4 och 4 1/4 biga nu igen 
på kortsidan på 1 3/4 och 4 3/4
ner till första bigarlinjen bara, 
vänd till motsatta kortsidan och biga samma 
på 1 3/4 och 4 3/4 till första bigarlinjen du möter.
 Blir det rörigt så titta på filmen så vet du 
hur du ska göra för det är ju samma 
på stor som liten bara olika mått. 

lock till liten 3 1/4 x 2 3/4 men 
kolla så ni tycker det bli bra. 
Biga på 1 1/4 och 1 5/8

Här kommer filmen. 
      
Lycka till 
Kram 
Majsans Art 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar