lördag 10 augusti 2019

ryggsäck



Hej
Det var en tid sedan jag bloggade, 
men tänkte att jag skulle börja att lägga 
in det jag gör på youtube här också 
i vart fall  måtten till det jag gör så kan ni gå hit och 
hämta måtten så blir det lite enklare. 

Idag gör jag en ryggsäck. 
Det är ju snart skolstart 
 så det kan vara kul att fylla den 
med lite skolsaker 
till våra barn, barnbarn eller varför 
inte till någon som ska ut och resa.





Här kommer måtten på ryggsäcken:

Skär till 2 stycken bitar som mäter 8x10" dessa är fram och baksidan

Sidorna: Skär till 2 stycken bitar som mäter 5 x 10" .
Biga dessa sidor längs med 5"sidan på 1/2" och 4 1/2". 
Sedan är det lättast att du tittar på min film hur du sedan 
gör för att märka ut diagonalen och bigar den. Svårt att förklara här.

Länk till min film hittar du HÄR

Botten: Skär till en bit som mäter 5 x 9"
biga på alla 4 sidor 1/2"

Locket till väskan: Skär till en bit som mäter 8 x 4 3/4". 
Biga på 4 3/4 dels sidan på 1/2 och 1"

Framficka; Skär ut en bit på  8 1/4" x 4 3/4".
biga på 4 3/4 dels sidan 1/2" och biga på 81/4 " sidan på 1/2 och 7 3/4"

Lock till framficka: Skär till en bit som mäter 7 1/4 x 2 3/4
Biga : lägg din bit på 2 3/4  sidan biga på  1/2"

Sidfickor: Skär till två bitar på 4 1/2 x 4"
Biga längs med 4 1/2" sidan 1/2" och 4" vänd och biga bara 1/2" på en av de 4 sidorna. 
Gör samma på nästa bit

Lock till sidfickor:  Skär till två bitar som mäter 3 1/2" x 1 3/4".  Biga på 1 3/4" sidan på 1/2" 

Skär till en bit som är öglan uppe på 3/4" x 6" 

Skär till två axelremmar: 3/4" x 11"

Det var alla mått. Sätt en postitlapp på alla bitarna och
namnge vad det är för bitar det underlättar en hel del.


Önskar er lycka till 

Kram 
Majsans Art 


4 kommentarer:

  1. this is gorgeous and beautiful made Marianne
    Gr Karin

    SvaraRadera
  2. Åh viste inte du hade en blogg men vad roligt det skall bli o roa mig här o så fina saker du gör ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi linda. Här är mycket av det nya som jag gjort som inte kommit med. men det är kul att se hur man började en gång allt det finns ju kvar i bloggen. Man ser ivart fall att lite mer har man lärt sig.

      Radera