fredag 20 december 2019

Majsans Arts egendesignade choklad box till gesha, dumle m.m




Hej 
Ibland är det kul att få ihop något själv som ingen annan har gjort. 
Och denna boxen är en egen designad skapelse. 
Skulle ha två chokladaskar till jobb och 
det är ju roligare att scrappa
 någon box till chokladen än att slå in i julpapper.
Så jag fixade till en egen box till dessa askar. 
Jag delar den med er och hoppas på att ni länkar tillbaka till mig 
när ni använder min design.
Det här är de askarna som jag gjort boxen till
 och så här  blev mina boxar



Du behöver
2 cardstock och två mönsterpapper allt i 12x12.

Skär ut en bit i 10 1/8 x 12 inch i cardstock 
Biga på 12 inch sidan på 2, 4, 7 1/2 och 9 1/2
Skär ut 2 st bitar till sidor  3 x 4 inch i cardstock. 
Biga från 3 inch sidan på 1/2  och 2 1/2 vänd 
och biga på en 1/2 inch. 

Beliband 2x12 inch biga på 1 1/2, 3 9/16, 7 1/4 och 9 3/8. 

Mönsterbitarna säger jag i filmen men skriver dem inte här då 
ni kanske vill ha annorlunda mått än jag och man måste mäta om man gör en bård och då stämmer inte mina mått med vad ni behöver. 

Titta på filmen hur du kan göra med den 
för att göra den lite annorlunda också. 
 



 


Lycka Till 
Kram 
Majsans Art

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar