torsdag 17 oktober 2019

pop och twist card


Hej 


Idag bjuder jag på en vikning som börjat bli
 lite av en klassiker vart år vid denna tiden. 
Och jag tycker mycket om den själv.
 Den ser väldigt avancerad ut fast det är den inte. 
Hoppas att ni provar den ni som inte provat den tidigare,
 för det blir snabbt en favorit och den är inte 
så svår att göra som den ser ut. 

Som jag säger i min film så har min big shot gått sönder
 så mitt kort är inte helt klar då jag saknar lite detaljer 
som ska stansas ut. Men en ny är på väg till mig. 
Går ju inte att vara utan en sådan maskin 
när man väl har skaffat sig en sådan. 
Det är som om snickaren skulle 
vara utan sin hammare och det går ju inte.

Så här blev mina två kort ( fast saknas lite på dem ).




Här kommer måtten i inch och cm. 

Basen : 4x12. I cm full längd x 10,2 
Biga på 6" och i cm biga på 15,2

Pop up delen: 3 1/2 x 10
Biga på 2 1/2, 5, 7 1/2
cm 25,4 x 8,9
Biga på 6,4 och 12,8 och 19,1

Mekanismen som får det att poppa upp: 3 1/2 x 8 
Biga på kortsidan 1 3/4
på varje  långsida gör ett märke på 2 1/4 och 5 3/4 
I cm mekanismen: 20,4 x 9,9 
Biga på kortsidan 4,4
märk båda långsidorna på 5,7 och på 14,5 

Mönsterbitar till basen det som är under:
3 3/4 x  5 3/4 och i cm: 9,5 x14,6 4st
mönsterbitar på ovansidan: 3 1/2 x 5 1/2 i cm: 8,9 x 13,5  4 st

Mönsterbitar till pop up delen underbiten:
2 1/4 x 3 1/4 i cm: 5,7 x 8,2  4 st 
mönsterbiten ovanpå: 2 x3 i cm: 5 x 7,6 4 st 

Nu för att få hopa allt rekommenderar jag dig 
att titta på min film för där ser du exakt hur 
du ska göra. 
Om du har några frågor om mina filmer så har 
jag startat en facebookgrupp som heter 
Majsans Art där vi kan prata och ställa frågor och där 
jag även lägger in om jag ska ha träff eller kurs så sök er dit.
Du hittar gruppen HÄR

Här är filmen


Lycka till
Kram 
Majsans Art  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar