lördag 12 oktober 2019

pop up box


Hej
Idag bjuder jag på en pop up box som du kan göra 
i vilket tema som helst. Jag har valt halloween tema
då vi närmar oss halloween. 

De blir riktigt läckra dessa boxarna så jag hoppas du testar dem. 
Jag ger er måtten här och sedan hur du sätter 
hopa den får du instruktionerna på i min film
 på you tube på min kanal Majsans art. 
Filmen lägger jag upp sist i detta inlägg. 

På filmen får ni i centimeter också 
men här skriver jag bara inchen. 

Så här blev min box. 





Här kommer måtten i inch
basen 5 1/2 x 11 5/8 
Biga längs med 11 5/8 dels sidan 2, 5 1/2, 7 1/2, och 11
Vänd till 5 1/2 inch sidan så du har
den smala bigningen längst mot dig
Nu är det bättre att du tittar på min film 
för det är inte lätt att förklara här.
Remsorna till att fästa saker på: 3 st 1/2 x 4 1/2

Mönsterbitar till de som hänger ner.
Bak (den som står upp) 3 1/4 x 3 1st
Framflärpen:3 1/4 x 2 1/4 1st
Sidorna: 2 1/4 x 1 3/4 2 st
Mönsterbitarna under flärparna: 3 1/4 x 2 3/4 1 st 
sidorna: 1 3/4 x 2 3/4 2 st 
Hälsningsmedelandet på baksidan: mp:  3 1/4 x 5 1/4
Vit till att skriva på 3 x 5 

Kolla alltid själv era mönsterbitar 
då det är så olika hur man vill ha det. 

Här kommer filmen 
Lycka till 
Kram
Majsans Art



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar